Wedstrijdverslag Hynste Sprong – DSC Drachten 3

2. Sjef de Leyer – Albert Jan Meijer : ½ – ½
3. Thijs de Jong – Albert Althuis : 1 – 0
4. Piet Keestra – Jaap te Velde : 0 – 1

Albert : We kwamen gelijk uit de opening. In het middenspel raakte ik door een combinatie een paard tegen een pion achter. Vervolgens werden de torens geruild. Door steeds schaak te zetten probeerde ik eeuwig schaak te zetten. Dit lukte niet,want ik ging door de klok!

Albert Jan : In het begin van de wedstrijd werd er tamelijk veel afgeruild. Daarna werd de wedstrijd langdurig en spannend, met wisselende kansen. In het eindspel had ik nog een koning en 3 pionnen tegen een koning en 2 pionnen. Na 49 zetten kwamen wij remise overeen.

Ad : Na de ciciliaanse opening werd er veel afgeruild. Zwart zette steeds meer druk op de damevleugel, daardoor kreeg ik een geïsoleerde d-pion. Op zet 23 ging die pion verloren. Toen stortte mijn verdediging in en op zet 30 gaf ik op.

Jaap : Na de opening e4-e5 en lc4-pf6, gaat de partij gelijk op. Na 15 zetten forceert wit een aanval op de koningsvleugel. Ik pareer de aanval en al met al kwam ik een loper voor te staan. Na 20 zetten worden de dames geruild. Mijn voordeel blijft bestaan en na 31 zetten geeft wit op.

De hynders uit Sint Niek, zetten ons te kiek!