Wedstrijdverslag Bakkeveen 4 – DSC 4

2Freek Leistra Jaap te Velde ½ – ½
3Sieb Hazenberg Albert Jan Meijer 1 – 0
4Jelle BergsmaAlbert Althuis1 – 0

Eise: Gemiddeld maken de meeste schakers wel 5 fouten in een partij van pakweg 40 zetten. Ik maakte ze alle 5 in de eerste 10 zetten!!!!!. Mijn tegenstander zag ze alle 5 en profiteerde dankbaar. Einde verhaal en partij. Snel vergeten en een volgende keer beter hoor!!

Jaap: In een gelijk opgaande wedstrijd werd nooit het evenwicht verstoord en was er geen reden om op winst te spelen, remise.

Albert Jan: In de opening raakte ik een pion achter. In het middenspel bleef het vervolgens spannend, maar in het eindspel raakte ik nog een pion kwijt. Waardoor mijn tegenstander met een vrijpion kon promoveren. Einde partij.

Albert: In een russische partij beoordeelde ik op zet 15 een combinatie verkeerd, waardoor ik een loper achter raakte. In het middenspel kon Jelle Bergsma nog een pion winnen. Vervolgens kwam Jelle sterk opzetten op de damevleugel en op zet 44 bezweek ik onder de druk!

In “de stripe” tegen Bakkeveen, zakten wij bijna geheel door het trilveen!