Maatregelen tegen corona blijven gelden

Op dinsdag 23 maart was er weer een persconferentie over het coronavirus. De besmettingen met het coronavirus nemen toe. Het aantal coronapatiĆ«nten op de intensive care (ic) stijgt en de derde golf begint zichtbaar te worden. Daarom worden alle huidige maatregelen verlengd tot en met 20 april.

Voor de sport gelden op dit moment de volgende regels:

• Kinderen tot en met 17 jaar mogen buiten met hun team sporten. Zij mogen met elkaar wedstrijden spelen..
  • Jongeren van 18 tot en met 26 jaar mogen bij de sportvereniging buiten sporten. Zij mogen wedstrijden spelen met teams van de eigen club.
  • Volwassenen vanaf 27 jaar mogen buiten op sportvereniging met maximaal 4 mensen sporten. Op andere plaatsen buiten mogen volwassenen alleen in hun eentje of met zijn tweeĆ«n sporten.

Voor ons als schaakclub betekenen deze regels dat we nog geen interne competitie kunnen en mogen spelen. Als bestuur hopen we dat de maatregelen na 20 april dusdanig afgebouwd worden dat we het schaakseizoen toch samen, op de schaakclub, kunnen afsluiten.

EĆ©n antwoord op “Maatregelen tegen corona blijven gelden”

1. Samen het seizoen als schaakclub afsluiten zou en heel mooi zijn en een verbindende werking onderling versterken. Gr. van Himme.