Lockdown en de interne competitie

Het coronavirus heeft te veel ruimte gekregen om zich opnieuw te verspreiden. Het kabinet heeft daarom afgelopen dinsdag besloten dat er strengere maatregelen nodig zijn die er voor moeten zorgen dat het aantal besmettingen daalt. Na aanleiding van deze nieuwe maatregelen zijn er bij de KNSB veel vragen binnengekomen over de interne competitie van schaakclubs. In hun laatste bericht geeft de KNSB het volgende aan:

De interne competitie kan doorgaan, voor zover de locatie dit toestaat (dat is lang niet altijd het geval uiteraard). Wel dienen de volgende zaken in acht te worden genomen:

Er dient op elk moment 1,5 meter afstand te worden aangehouden, dus ook tijdens de partij. De passage in het protocol dat dit kortdurend mag worden losgelaten, is niet van toepassing (we passen het protocol ook nog aan). Kuchschermen en mondkapjes zijn eveneens geen alternatief voor de 1,5 meter.

Zorg dat het bij 1 tegenstander per avond blijft, dus geen interne toernooien.

Er zijn maximaal 30 personen toegestaan, mits de 1,5 meter regel dit toelaat.

Er is geen bar; wel kan een eigen drankje worden meegenomen. In lijn met de maatregelen raden wij dringend aan om het te houden bij koffie, thee, water of fris.

Op dit moment lijkt het erop dat de interne competitie van onze club aanstaande maandag “gewoon” door kan gaan. Mochten er de komende dagen nog nieuwe ontwikkelingen zijn, zullen wij jullie daar meteen van op de hoogte stellen. Houdt onze website dus goed in de gaten!

Eén antwoord op “Lockdown en de interne competitie”

1. Beste Bestuursleden,
    Bedankt voor deze actuele informatie.
    Conform mijn voorgaande reactie zal ik helaas nog niet deelnemen aan de interne competitie aangezien ik in de risico-categorie zit. Hopelijk zult u dit in deze vervelende periode blijven respecteren. Mijn en uw gezondheid staat bij mij echt hoog in het vaandel.
    Met vriendelijke groet van Himme.