Wedstrijdverslag DSC Drachten 2 – DSC Drachten 3

2. Luitjen Jan Vogelzang – Paywast Ayaan : 1 – 0
  3. Friso Tangenberg – Albert Althuis              : 1 – 0
  4. Wiljo Bakker – Jaap te Velde                          : 0 – 1

Paywast: Kwam gelijk uit de opening. In het middenspel kwam hij door een combinatie de dame tegen een loper achter. Werd daarna overspeeld en gaf  op de 34ste zet op.

Berend: Kwam gelijk uit de opening, maar daarna werd een pion buit gemaakt. In het middenspel werden de dames geruild en kwam mede daardoor in het voordeel op de damevleugel. Kon nog een paard verorberen en het eindspel was niet moeilijk meer.

Jaap: We kwamen na de opening gelijk te staan. Wiljo kwam in het middenspel sterk opzetten, maar ik kon de stelling in evenwicht houden. In het eindspel maakte Wiljo een fout waardoor ik een loper kon winnen. Vervolgens kon ik de partij in mijn voordeel beslissen.

Albert: Tegen Friso kwam ik gelijk uit de opening. In het middenspel won Friso een toren tegen een paard en een loper. Maar zijn stelling werd veelbelovend, twee torens op de open b-lijn leverde een paard winst op met een aan val op mijn koningsstelling. Dit kostte mij veel tijd en in een verloren stelling ging ik op zet 34 door mijn klok.

Het tweede team maakte het niet af, daardoor eindigde de wedstrijd in een draw!