Uitslagen Drachtster Schaaktoernooi

Na zes rapidrondes en een aantal Knock-out partijen gespeeld te hebben zijn de winnaars van het Drachtster Schaaktoernooi bekend.

Bij de clubschakers is Hiddo Zuiderweg van Schaak Vereniging Lewenborg, na een spannende finale tussen hem en Jan Anne Hogendorp, de winnaar geworden van de kampioensbeker. Ook de winnaars van poule 2 (Mohammed Al-Sarayfi) en poule 3 (Luitjen Jan Vogelzang) hebben erg goed gespeeld.

De top 5 onder de clubschakers ziet er als volgt uit:
(* is de hoogst geplaatste speler in zijn poule.)

1) Hiddo Zuiderweg*
2) Jan Anne Hogendorp
3) Mohammed Al-Sarayfi*
4) Luitjen Jan Voglezang*
5) Leandro Slagboom

Het niveau onder de thuisschakers was dit jaar erg hoog. Tot aan de laatste partij was het nog spannend wie er zou winnen. De uiteindelijke finale werd gespeeld tussen Marcin Lukasiak en Thijs Kerbof. De winnaar dan deze partij, en daarmee ook meteen de winnaar van de kampioensbeker is geworden, Marcin Lukasiak.

De top 3 onder de thuisschakers ziet er als volgt uit:
(* is de hoogst geplaatste speler in zijn poule.)

1) Marcin Lukasiak*
2) Thijs Kerbof