Test maandelijkse contributiebetalingen

Afgelopen dinsdag zijn alle facturen voor de contributie opgemaakt en verzonden. Inmiddels heeft een groot deel van de leden het bedrag al overgemaakt.

Dit seizoen voeren we een test uit met een nieuwe manier van contributiebetaling. Tijdens deze test kunnen maximaal drie leden hun contributie op maandelijkse basis betalen in plaats van de gebruikelijke jaarlijkse betaling. Het doel van deze test is om te onderzoeken of het innen van contributie op maandelijkse basis voor onze club een haalbare optie is.

Hoe werkt de test?

• Periode: De test loopt van 1 oktober 2024 tot 30 september 2025 (12 maanden).
  • Deelnemers: maximaal drie leden nemen deel aan deze proef.
  • Betaling: Het lid betaald maandelijkse een contributie van €8,33 plus €0,45 administratiekosten.

Evaluatie van de test

Voor de ledenvergadering van het volgende seizoen zal het bestuur de resultaten van de test evalueren. Dit gebeurt op basis van administratieve haalbaarheid, de tevredenheid van de deelnemers, en de financiële impact op de club. Op basis van deze evaluatie kan het bestuur voorstellen om de maandelijkse betalingsoptie in te voeren voor alle leden, voort te zetten voor een select aantal leden, of geheel af te schaffen.

Wat betekent dit voor de overige leden?

De overige leden betalen dit seizoen hun contributie zoals gebruikelijk, in één keer. Als de test succesvol blijkt, kan de maandelijkse betalingsoptie in de toekomst mogelijk voor alle leden beschikbaar worden gesteld.

Aanmelden, vragen of meer informatie?

Voor vragen over deze test, aanmeldingen voor deelname of andere contributiezaken kunnen jullie contact opnemen met de penningmeester (penningmeester@drachtsterschaakclub.nl)