Roel Hazenberg overleden

Dinsdag j.l. bereikte ons het bericht dat ons oud-lid Roel Hazenberg zaterdag 27 april was overleden. Hij leed al geruime tijd aan de ziekte ALS. Roel heeft veel voor de Drachtster Schaak Club betekend.
Hij was van 1999 tot 2008 wedstrijdleider binnen DSC, en altijd één van de sterkste spelers van 1999 tot 2015. In die tijd werd hij zeven keer clubkampioen, en was daarom een vaste waarde op de hoogste borden van DSC-1. In recente jaren (2018-2022) heeft hij als gastspeler DSC nog versterkt in de FSB-competitie.

Roel drong er bij de clubleden op aan om de schaakstudie serieus ter hand te nemen om het schaakniveau te verhogen. Daartoe maakte hij boekjes als “Schaakpartijen voor de witspeler” en “Schaakpartijen voor de zwart speler”. Ook maakte hij veel partijbesprekingen voor het clubblad. Daarenboven heeft hij veel boeken geschonken aan de DSC schaakbibliotheek.