Een groet van Lammert Ausma

Hallo leden van DSC,

Hoe gaat het met jullie in deze tijd? Ik hoop dat jullie niet te eenzaam zijn en overdag en s’avonds voldoende om handen hebben zodat jullie je niet vervelen.

Tip: via Whatsapp kun je aan correspondentieschaak doen, ik doe dit met Jack Zeilstra van SC Bakkeveen dat gaat heel goed, en ik speel zo’n beetje elke week wel een keer met Johan van den Berg dus wij komen  goed beslagen ten ijs als er weer gespeeld gaat worden  haha.

Hoe gaat dat in zijn werk schaken via Whatsapp?

Ik zet een bord op en geef dan een zet door via Whatsapp en de ander doet dit na een poosje ook. Het kost niets, soms maken we een foto van de stelling. Wel noteer ik de zetten wel, het kan voorkomen dat de stukken val en of iets dergelijks dan kun je alles nog weer oppakken.

In ieder geval een hartelijke groet en hou vol deze periode.

Lammert Ausma

2 antwoorden op “Een groet van Lammert Ausma”

1. Erg leuk om te horen dat verschillende leden onderling contact houden en ondanks de Coronamaatregelen toch een partijtje weten te schaken :). Om hier verder op in te spelen heb ik vandaag onze schaakclub virtueel opengezet op de website van Chess.com.

Op Chess.com kun je een gratis account aanmaken en je als lid aanmelden bij de Drachtster Schaak Club (zie link hieronder). Als lid van de Drachtster Schaak Club kun je makkelijk in contact blijven met andere clubleden en online tegen elkaar schaken (zowel live als zonder tijdslimiet).

Ook kunnen we gezamenlijk online een schaakmiddag / schaaktoernooi organiseren (later meer hierover).

Meld je dus snel aan als online lid bij de Drachtster Schaak Club!

2. Via Chess .com schaak ik elke avond om 20.00 uur met mijn pakesizzer Luuk. Hij is 14 jaar en woont in Zeist. Hij heeft een IQ van 145(hoogbegaafd) en een TOP-schaker. Schoolkampioen in Zeist. We spelen met tijdsduur 30 minuten.
    Gisteravond van hem gewonnen en de tussenstand is 3 – 3