Online schaken op Chess.com

Hallo clubleden,

Wij vinden het als bestuur erg leuk om te horen dat verschillende leden onderling contact houden en ondanks de Coronamaatregelen toch een partijtje weten te schaken. Om hier verder op in te spelen hebben wij onze schaakclub virtueel opengezet op de website van Chess.com.

Via Chess.com zullen we in de maand mei elke maandagavond tussen 20:00 en 22:00 3 rapid rondes van elk 20 minuten p.p.p.p aanbieden. (bij geringe deelname kan het aantal rondes worden aangepast).

Tijdens deze rondes zul je gaan schaken tegen andere clubgenoten. Lees hieronder hoe je je kan aanmelden bij Chess.com.

Wat is Chess.com?

Op Chess.com kun je een gratis account aanmaken en je als lid aanmelden bij de Drachtster Schaak Club.

Als lid van de Drachtster Schaak Club kun je makkelijk in contact blijven met andere clubleden en online tegen elkaar schaken (zowel live als zonder tijdslimiet). Daarnaast kun je op maandag meedoen met de geplande rapid rondes.

Hoe meld ik me aan bij Chess.com?

Aanmelden bij Chess.com is erg makkelijk en binnen een paar minuten geregeld door middel van het volgen van de volgende 4 stappen:

Stap 1: Klik op deze link om je aan te melden bij Chess.com

Vul hier een gebruikersnaam,  je e-mailadres en een gekozen wachtwoord in. Daarna klik je op de groene knop met de tekst “Maak uw GRATIS account aan“.

ps: ook is het mogelijk om met een bestaand Facebook- of Google-account inloggen.

Geen_afbeelding_beschikbaar

Stap 2: Open je mail en bevestig je aanmelding.

Je bevestigd je aanmelding door op de knop “Activeer je account” te klikken.

Geen_afbeelding_beschikbaar

Stap 3: Klik op deze link om je aan te melden bij de Drachtster Schaak Club.

Klik op de oranje knop met de tekst “Meedoen” (dit zie je als je bent ingelogd bij Chess.com)

of

Klik op de oranje knop met de tekst “Log in om mee te doen!” (dit zie je als je NIET bent ingelogd bij Chess.com).

Je kan na het klikken inloggen met je zo juiste aangemaakt account.

Stap 4: Schaken maar!

De link naar de rapid rondes zullen maandag op zowel onze website als die van Chess.com verschijnen.

LET OP! kom op tijd. Om met een ronde mee te kunnen doen moet je bij de start van die ronde aanwezig zijn. Ben je te laat kun je niet meer meedoen met die ronde. Ook bestaat de kans dat een hele ronde of zelfs het toernooi geannuleerd word.

Daarnaast biedt Chess.com een hoop verschillende opties (spelen, puzzelen, leren enz). Probeer ze allemaal eens uit.

Vragen?

Mochten er nog vragen zijn of mocht het inloggen niet lukken, dan kunnen jullie contact opnemen met:

Richard van  der Veen
Email: prcommissaris@dscdrachten.nl
Mobiel: 06-30624350.

We hopen jullie allemaal te zien bij onze eerste online schaakpartij!
Groeten,