Wedstrijdverslag S.C.Leeuw. 3 – DSC Drachten 3

2. Matijs van der Bij – Albert Althuis       :  ½ – ½
  3. Corinne Hofman – Eise Eppenga         :  1 – 0
  4. Reneey Nagtegaal – Jaap te Velde     : 0 – 1

Eise : Ik heb een leuke avond gehad. Een leuke dame, waar ik tegen moest spelen. Over het vertoonde spel kan ik kort zijn. Mijn eigen dame gaf ik weg, dus een slechte partij gespeeld. Jammer, een volgende keer beter, hoop ik. Bedankt voor de uitnodiging, het was een mooie ervaring.

Jaap : Reneey gaat direct ten aanval. Maar ik pareer goed kom een paard voor. Maar mijn tegenstandster kwam terug en maakte vervolgens een blunder, ten koste van een toren. Na 29 zetten gaf zij op.

Albert Jan: Het begin ging tamelijk gelijk op. Na de opening stond ik wel sterker. Na de 10e zet ruilde ik een paard en loper tegen een toren en twee pionnen en dacht dat ik sterker stond. Maar na de 20e zet brak mijn tegenstander door, bleef mijn koning schaak zetten en ruimde mijn hele verdediging op. Op de 33e zet stond ik mat.

Albert : Wij kwamen gelijk uit de opening. In het middenspel werden drie stukken en twee pionnen geruild. Daarna kwam ik een loper tegen een pion voor. Het eindspel met een loper voor kon ik niet winnen en Matijs bood remise aan, met nog vijf minuten op de klok. Ik wilde hem niet door de klok jagen, dus remise.

De Leeuwarder schaakcombinatie combineerde iets beter dan ons,

daardoor gaven zij ons de bons!

Eén antwoord op “Wedstrijdverslag S.C.Leeuw. 3 – DSC Drachten 3”