Wedstrijdverslag DSC 4 – S.C.Leeuwarden 4

2Ad van den BerkRenee Nagtegaal1 – 0
3Jaap te VeldeHenk Kunnekes0 – 1
4Albert Jan MeijerSiebolt Visser½ – ½

Eise: Geen beste beurt van mijn kant. Ik zag een vorkje over het hoofd, niet zomaar een loper_paard, welnee, koning_dame. Dom,dom,dom. Een andere omschrijving is er niet. Maar om met Reve te spreken, moedig voorwaarts!

Albert Jan: Ik speelde tegen Siebolt Visser een gelijk opgaande wedstrijd, Het bleef tot het eind spannend. Er bleven voor elk een paard en een paar pionnen over. Daardoor geen winstkansen meer, remise.

Jaap: Na opening e4-e5 en pf3-d6 gaat Henk direct ten aanval. Op de koningsvleugel en komt een pion voor te staan. De stelling is zodanig dat ik niet kon rokeren. Henk blijft sterker en na 39 zetten sta ik zodanig zwak dat opgeven volgt.

Ad: Engelse opening: c4-pf6 etc. Een verschuiving naar de vierpaarden- opening. Lange tijd werd er zorgvuldig en voorzichtig geschaakt. Renee bouwt een sterke aanval op de witte koning: 2 paarden, dame en een loper. Renee ruilt de paarden. Op zet 35 pakt Renee de ongedekte toren op b1. Niets te verliezen ga ik met paard en dame ten aanval op de koningsstelling van Renee. Het kost haar de dame. Er waren 60 zetten nodig, maar dan geeft Renee op!

De schakers uit Leeuwarden, combineerden ons bijna aan flarden!